Τις σχολικές ομάδες που διακρίθηκαν στον φετινό διαγωνισμό έκδοσης σχολικής εφημερίδας βράβευσε η Δημόσια Κεντρική Ιστορική Βιβλιοθήκη Χίου «Αδαμάντιος Κοραής», σε μία εκδήλωση με έντονα συγκινησιακό και συμβολικό χαρακτήρα, επιβραβεύοντας την έμπνευση, τη συλλογική εργασία και την κριτική σκέψη μαθητών και εκπαιδευτικών.
Ο διαγωνισμός, που σχεδιάστηκε με στόχο να ενθαρρύνει τη δημιουργική έκφραση των μαθητών, ανέδειξε την παιδαγωγική δύναμη της δημοσιογραφικής γραφής και ενίσχυσε τη σύνδεση των σχολείων με τις τοπικές κοινότητες. Όπως σημείωσε η Διευθύντρια της Βιβλιοθήκης, Άννα Χαζίρη, η πρωτοβουλία αυτή, με την υποστήριξη και του Συλλόγου Χίων Κηφισιάς, φιλοδοξεί να καθιερωθεί ως ετήσιος θεσμός.
«Τιμούμε τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία των μαθητών που ανέδειξαν την εκπαίδευση ως δύναμη αλλαγής και προόδου», υπογράμμισε η κα Χαζίρη.
Η φετινή διαδικασία συγκέντρωσε συμμετοχές από σχολικές μονάδες τόσο της Πρωτοβάθμιας όσο και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα βραβεία, τα οποία συνοδεύτηκαν από χρηματικά έπαθλα, προσφέρθηκαν από τον Σύλλογο Χίων Κηφισιάς και Ερυθραίας, ως ελάχιστη αναγνώριση της προσπάθειας των μαθητών.
Για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:
1ο Βραβείο (300 ευρώ): στο 6θέσιο Σχολικό Κέντρο Καρδαμύλων, για τη διαθεματική προσέγγιση θεμάτων που ενίσχυσε την ομαδική δουλειά και την ερευνητική σκέψη.
2ο Βραβείο (200 ευρώ): στο Δημοτικό Σχολείο Καλλιμασιάς, για τη σύνδεση της εφημερίδας με την τοπική πραγματικότητα, με κυρίαρχο αφιέρωμα στον αγρότη Ζαχαρία και το έργο του.
Για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:
1ο Βραβείο (300 ευρώ): στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Χίου, για την πρωτοτυπία της προσέγγισης, που περιλάμβανε και ένθετο στο έντυπο, εμπνευσμένο από τα επαγγελματικά έντυπα.
2ο Βραβείο (200 ευρώ): στο Εσπερινό Γυμνάσιο Χίου με Λυκειακές Τάξεις, για την ευρεία θεματολογία και την αναφορά σε ευρωπαϊκά προγράμματα που προσέδωσαν διεθνή προοπτική στη σχολική εφημερίδα.
Στην εκδήλωση χαιρέτισε ο Πρόεδρος του Εφορευτικού Συμβουλίου της Βιβλιοθήκης, Παύλος Καλογεράκης, ο οποίος αναφέρθηκε στη σημασία της βιωματικής γνώσης μέσα από τη δημιουργία.
«Η γνώση που κατακτιέται μέσα από τη δράση του μυαλού και των χεριών έχει μεγαλύτερη αξία», σημείωσε με έμφαση ο κ. Καλογεράκης, εκφράζοντας την επιθυμία του να καθιερωθεί ο διαγωνισμός ως μόνιμη εκπαιδευτική πρακτική.
Η εκπαιδευτική διάσταση του δημόσιου λόγου
Σημαντική παρέμβαση πραγματοποίησε και η Σχολική Σύμβουλος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Πίττα, η οποία επαίνεσε την πρωτοβουλία για την ενίσχυση της παιδαγωγικής αξίας της δημοσιογραφίας μέσα στο σχολικό περιβάλλον.
Κεντρική στιγμή της εκδήλωσης αποτέλεσε η παρέμβαση του δημοσιογράφου Γιάννη Τζούμα, ο οποίος, με αφορμή την προσωπική του εμπειρία από τη δεκαετία του ’70, μίλησε για τη μετάβαση από τις χειρόγραφες μαθητικές εφημερίδες στα σύγχρονα ψηφιακά μέσα.
«Η τεχνολογία έδωσε τη δυνατότητα σε όλους να γίνουν δημοσιογράφοι. Το στοίχημα είναι να γίνουμε σωστοί δημοσιογράφοι, να εκφραζόμαστε όχι για τον εαυτό μας, αλλά για το σχολείο, την τάξη, τον τόπο μας», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Τζούμας πρότεινε μάλιστα να διευρυνθεί ο διαγωνισμός ώστε να περιλαμβάνει και ηλεκτρονικά έντυπα, δίνοντας στα σχολεία τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τις σύγχρονες μορφές δημόσιας έκφρασης.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο.