13.11.2025 10:06

Προάγγελος περικοπών δρομολογίων η ανοιχτή επιστολή του Αστικού ΚΤΕΛ Χίου

Εντός της ημέρας ανακοινώνονται πρωτοβουλίες από τη διοίκηση προκειμένου να διατηρηθεί η οικονομική βιωσιμότητα της εταιρείας

Σοβαρό μήνυμα για το μέλλον των συγκοινωνιών στη Χίο στέλνει η ανοιχτή επιστολή του Αστικού ΚΤΕΛ Χίου Α.Ε., με αποδέκτες τον Αντιπεριφερειάρχη Παντελή Βρουλή, τον Δήμαρχο Χίου Γιάννη Μαλαφή, καθώς και τους βουλευτές Νότη Μηταράκη και Σταύρο Μιχαηλίδη. Η επιστολή, που κοινοποιήθηκε και στα Μ.Μ.Ε. του νησιού, περιγράφει με δραματικούς τόνους την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η εταιρεία, κάνοντας λόγο για οικονομικό αδιέξοδο και για κινδύνους που απειλούν ακόμη και τη συνέχιση των δρομολογίων.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Αστικού ΚΤΕΛ Σταμάτιο Κλούβα, το ΚΤΕΛ λειτουργεί «στα όρια των δυνατοτήτων του», προσπαθώντας να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του νησιού, ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα χωριά, όπως Δαφνώνα, Βαβύλους και Καρυές, με 4 έως 5 δρομολόγια ημερησίως. Παράλληλα, διατηρεί συχνές γραμμές και τις Κυριακές στον αστικό ιστό Βροντάδου – Κάμπου – Θυμιανών – Καρφά.

Η επιστολή αποκαλύπτει ότι, παρά τη συνεχή λειτουργία και την προσπάθεια να διατηρηθεί η αξιοπρέπεια του συγκοινωνιακού έργου, οι μέτοχοι του ΚΤΕΛ όχι μόνο δεν απολαμβάνουν κέρδη, αλλά «βάζουν από την τσέπη τους για να υπάρχει αυτή η συγκοινωνία». Η εταιρεία παραμένει συνεπής στις υποχρεώσεις της προς ασφαλιστικά ταμεία, εργαζόμενους και προμηθευτές, ωστόσο το οικονομικό βάρος έχει γίνει πλέον δυσβάσταχτο.

Η κατάσταση επιδεινώνεται, σύμφωνα με το ΚΤΕΛ, από το νέο νομοσχέδιο που προωθεί το Υπουργείο Μεταφορών, το οποίο μειώνει τον χρόνο κυκλοφορίας των λεωφορείων από 27 σε 25 έτη και επιβάλλει εγγυητική επιστολή 4% για δεκαετία. Το πιο κρίσιμο όμως, όπως σημειώνεται, είναι ότι «δεν επιδοτεί το χιλιομετρικό κόστος, τουλάχιστον για τις άγονες γραμμές», κάτι που καθιστά αδύνατη τη συμμετοχή της εταιρείας στον επικείμενο διαγωνισμό.

Η επιστολή υπενθυμίζει ότι το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Χίου έχει ήδη διακόψει τη λειτουργία του, αφήνοντας χωρίς συγκοινωνία τα χωριά εκτός αστικού ιστού. Εάν δεν υπάρξει άμεση στήριξη ή αναθεώρηση του νομοσχεδίου, το ίδιο μονοπάτι κινδυνεύει να ακολουθήσει και το αστικό ΚΤΕΛ. «Εάν δεν μπορέσουμε να λάβουμε μέρος στον διαγωνισμό, τότε δεν θα έχουμε άδειες, άρα ούτε τη δυνατότητα να εκτελούμε σχολικά δρομολόγια», τονίζεται χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, το ΚΤΕΛ επισημαίνει τις σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό με δίπλωμα Δ κατηγορίας, καθώς και την αδυναμία ανάληψης του συνολικού συγκοινωνιακού έργου του νησιού (αστικού και υπεραστικού) χωρίς οικονομική ενίσχυση και επαρκή στόλο.

Η έκκληση του προέδρου είναι σαφής και απευθύνεται τόσο στους τοπικούς φορείς όσο και στην πολιτεία: «Ελπίζουμε να επανεξετάσετε το νομοσχέδιο και οι φορείς του νησιού να βοηθήσουν οικονομικά και όχι μόνο ηθικά, γιατί αυτό δεν φτάνει, πριν το νησί μείνει τελείως από συγκοινωνία».

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο.

Ειδήσεις σήμερα

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ