15.5.2025 13:09

Παντελής Λεγάτος: «Η αύξηση των ναύλων στα φορτηγά θα μετακυλιστεί στον τελικό καταναλωτή»

Διπλή πίεση στην αγορά από τις ακτοπλοϊκές αυξήσεις και τις καθυστερήσεις του μεταφορικού ισοδύναμου – Παρέμβαση του Επιμελητηρίου Χίου

Σαφή προειδοποίηση για τις επιπτώσεις της νέας αύξησης κατά 10% στα ακτοπλοϊκά ναύλα των φορτηγών οχημάτων απηύθυνε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χίου, Παντελής Λεγάτος, τονίζοντας ότι η επιβάρυνση αυτή θα φτάσει τελικά στον καταναλωτή, επιβαρύνοντας περαιτέρω το ήδη αυξημένο κόστος ζωής στα νησιά του Βορείου Αιγαίου.

«Η αύξηση αυτή δεν είναι θεωρητική – Είναι κόστος που μεταφέρεται άμεσα στην αγορά»

Σε σημερινές δηλώσεις του, ο κ. Λεγάτος εξήγησε ότι η αύξηση των ναύλων αντιστοιχεί περίπου σε 2 ευρώ ανά παλέτα εμπορεύματος, κάτι που –αν και φαινομενικά μικρό– θα προκαλέσει αλυσιδωτές ανατιμήσεις.

«Μπορεί να ακούγεται μικρό, αλλά σε επίπεδο όγκου και συχνότητας μεταφορών, είναι μια αύξηση που θα μετακυλιστεί πλήρως στον τελικό καταναλωτή. Οι μεταφορικές εταιρείες δεν μπορούν να απορροφήσουν αυτό το κόστος, και 99% θα το μεταφέρουν στην αγορά», τόνισε χαρακτηριστικά.

Μείωση στα λιμενικά τέλη, αλλά αύξηση στα εμπορεύματα

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου σχολίασε και τη διπλή πολιτική του Υπουργείου Ναυτιλίας, το οποίο από τη μία προχώρησε σε μείωση 50% στα λιμενικά τέλη για τα επιβατηγά πλοία, με σκοπό να συγκρατήσει τα εισιτήρια των επιβατών, και από την άλλη δεν μπόρεσε να αποτρέψει την αύξηση των ναύλων στα φορτηγά.

«Το Υπουργείο μάς ενημέρωσε σήμερα ότι δεν είχε εικόνα για την απόφαση των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Από τη μία πέφτει το βάρος στα λιμενικά ταμεία για να μειωθεί το εισιτήριο, κι από την άλλη αυξάνεται το μεταφορικό κόστος των εμπορευμάτων. Η αγορά δεν αντέχει αυτή τη διπλή πίεση», υπογράμμισε.

Το Μεταφορικό Ισοδύναμο παραμένει... ανενεργό

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Λεγάτος στο Μεταφορικό Ισοδύναμο, που υποτίθεται θα ανακούφιζε τις επιχειρήσεις νησιωτικής Ελλάδας. Ωστόσο, όπως σημείωσε, οι καθυστερήσεις στην καταβολή των χρημάτων έχουν δημιουργήσει σοβαρό προβληματισμό στην επιχειρηματική κοινότητα.

«Υπάρχει η πληροφόρηση ότι έχουν εισρεύσει 40 εκατομμύρια ευρώ στο Υπουργείο Ναυτιλίας και ότι εντός 15 ημερών θα εξοφληθούν οι εκκρεμότητες για το 2022. Ωστόσο, υπάρχει σοβαρή ανησυχία για το 2023 και το 2024, καθώς η καθυστέρηση εντείνει την ανασφάλεια», ανέφερε.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το Υπουργείο Οικονομίας και το Υπουργείο Ναυτιλίας βρίσκονται σε συνεργασία για να επιταχυνθούν οι διαδικασίες.

Η σημερινή παρέμβαση του Παντελή Λεγάτου ενισχύει την εικόνα ενός νησιωτικού επιχειρείν που πιέζεται από παντού: από τις ανατιμήσεις στα μεταφορικά, από την απουσία προβλέψεων για αντισταθμιστικά μέτρα, από τις καθυστερήσεις στο Μεταφορικό Ισοδύναμο και από τις επιβαρύνσεις που –παρά τις προθέσεις– τελικά φτάνουν στον καταναλωτή.

«Χρειάζεται συνέπεια και πρόβλεψη σε κάθε μέτρο που λαμβάνεται. Η αγορά δεν αντέχει ούτε άλλες αυξήσεις ούτε άλλη αβεβαιότητα», κατέληξε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χίου.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ