#Παντελής Βρουλής #Κτηματική υπηρεσία

Στο κενό η μελέτη για την παραλιακή του Τάγματος, λόγω θαλάσσιας ζώνης

Η μελέτη για τη θωράκιση της παραλιακής ολοκληρώθηκε, αλλά διαπιστώθηκε ότι τμήμα του δρόμου εμπίπτει στη θαλάσσια ζώνη, καθιστώντας αδύνατη κάθε παρέμβαση χωρίς νέα οριοθέτηση

Την ολοκλήρωση της προ- περιβαλλοντικής μελέτης για την παραλιακή οδό στο Τάγμα του Δεσπότη ανακοίνωσε ο αντιπεριφερειάρχης Χίου Παντελής Βρουλής, αποκαλύπτοντας παράλληλα μια σημαντική και απρόβλεπτη εμπλοκή, η οποία, προς το παρόν, καθιστά αδύνατη οποιαδήποτε παρέμβαση στο σημείο.

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, «μιλάμε για τη βελτίωση, τη θωράκιση δηλαδή του δρόμου στο Τάγμα του Δεσπότη, που όπως γνωρίζουμε όλοι τα νερά έρχονται μέσα στο δρόμο», επισημαίνοντας τον λόγο που καθιστά αναγκαία την ενίσχυση της παραλιακής οδού, η οποία δέχεται συχνά τη μανία της θάλασσας.

Η μελέτη αποκάλυψε ένα κρίσιμο πρόβλημα

Κατά την πορεία της προμελέτης, διαπιστώθηκε ότι ένα σημαντικό τμήμα του υφιστάμενου δρόμου… δεν είναι καν δρόμος, αλλά καταλαμβάνει χώρο της θάλασσας.

«Η προπεριβαλλοντολογική μελέτη τελείωσε, όμως έχουμε ένα προβληματάκι, δηλαδή ένα μέρος του δρόμου, δυστυχώς, ανήκει στη θάλασσα. Αυτό απέδειξε η μελέτη, κάτι το οποίο μας βάζει σε άλλο δρόμο», σημείωσε ο κ. Βρουλής, αποκαλύπτοντας έτσι την κρισιμότητα της κατάστασης.

Το συγκεκριμένο εύρημα συνεπάγεται ότι δεν είναι δυνατή η άμεση προώθηση της διαδικασίας κατασκευής ή θωράκισης, καθώς απαιτείται πρώτα να γίνει νέος καθορισμός των ορίων αιγιαλού, ενώ ανοίγει και μια εντελώς διαφορετική νομική και τεχνική προσέγγιση, με εμπλοκή της Κτηματικής Υπηρεσίας.

Σε αναμονή συνεννόησης με την Κτηματική

Όπως δήλωσε ο αντιπεριφερειάρχης, οι τεχνικές υπηρεσίες αναμένουν οδηγίες και συνεργασία από την Κτηματική Υπηρεσία για να κατατεθεί νέα πρόταση που θα λαμβάνει υπόψη τα νέα δεδομένα.

«Θα πρέπει να βρούμε τρόπο, πώς με την Κτηματική θα κάνουμε μια σύμπραξη, θα μιλήσουμε λίγο ώστε να βρούμε κάποιον τρόπο για να καλύψουμε αυτό το οποίο παρουσιάστηκε», εξήγησε, προσθέτοντας ότι η επόμενη φάση εξαρτάται πλήρως από τις αποφάσεις που θα ληφθούν από κοινού με την Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου.

«Τώρα τον τρόπο και το τι θα κάνουμε, για να καλύψουμε ή να ρίξουν καινούργια βράχια ή να κάνουν αυτό, θα το δείξει, επαναλαμβάνω, μετά από τη συμφωνία που θα γίνει με τη κτηματική εταιρεία», υπογράμμισε χαρακτηριστικά, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ακόμη και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των παρεμβάσεων θα εξαρτηθούν από αυτή τη συνεργασία.

Σε αυτό το στάδιο, όπως επιβεβαίωσε ο κ. Βρουλής, δεν είναι εφικτή καμία παρέμβαση στο πεδίο. Το έργο έχει επί της ουσίας «παγώσει», αναμένοντας τη νομική διευθέτηση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος στο τμήμα του δρόμου που καλύπτεται από θαλάσσιο χώρο.

«Προς το παρόν όχι ακριβώς, γιατί επαναλαμβάνω, ένα μέρος... ξεκινάει αυτό το Τάγμα και καταλήγει στον ποταμό Αρμένη. Όλο αυτό, ένα κομμάτι, το μισό του δρόμου δηλαδή, ανήκει στη θάλασσα», ανέφερε, σημειώνοντας ότι για να προχωρήσει η υλοποίηση της μελέτης, απαιτείται να ξεκαθαριστεί πρώτα αυτό το ιδιοκτησιακό ζήτημα μέσω νέας οριοθέτησης.

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, ο αντιπεριφερειάρχης Χίου δεν έκρυψε τον προβληματισμό του για το αδιέξοδο που δημιουργείται, τονίζοντας την ανάγκη για άμεση συνεννόηση με τους αρμόδιους φορείς, ώστε να μην χαθεί το έργο.

«Αυτή τη στιγμή είμαστε μετέωροι. Περιμένουμε να μιλήσουμε με τη χρηματική για να βρούμε κάποια λύση. Οπότε δεν μπορεί να γίνει κάποια παρέμβαση», ξεκαθάρισε, υπογραμμίζοντας ότι το χρονοδιάγραμμα παραμένει άγνωστο.

Εφόσον ολοκληρωθεί η αναγκαία οριοθέτηση και υπάρξει συμφωνία για την ανάκτηση του τμήματος που ανήκει στο δημόσιο θαλάσσιο χώρο, τότε θα εξεταστεί αν οι προτάσεις της μελέτης μπορούν να εφαρμοστούν, κάτι που προς το παρόν παραμένει ζητούμενο.

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο.

Ειδήσεις σήμερα

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ