12.5.2025 7:31

Ελλείψεις στο αεροδρόμιο παρά την εξέλιξη των έργων

Σοβαρές ελλείψεις σε καθίσματα και βασικές παροχές διαπιστώνει ο Σύλλογος Ενοικιαζομένων, ενώ προειδοποιεί για το μέλλον των αφίξεων από το εξωτερικό

Σοβαρά ζητήματα που σχετίζονται με την κατάσταση και τη λειτουργικότητα των πυλών εισόδου της Χίου, φέρνει στο προσκήνιο ο Σύλλογος Ενοικιαζομένων Επιπλωμένων Δωματίων, Διαμερισμάτων και Τουριστικών Επιπλωμένων Κατοικιών Χίου, καλώντας σε άμεσες παρεμβάσεις για τη βελτίωση των υποδομών.

Ελλείψεις στο αεροδρόμιο παρά την εξέλιξη των έργων

Παρότι η ανακατασκευή της αίθουσας αναχωρήσεων στο αεροδρόμιο της Χίου έχει ολοκληρωθεί από το 2024, και η αίθουσα αφίξεων αναμένεται να τεθεί σύντομα σε λειτουργία, η καθημερινή εμπειρία των επιβατών συνεχίζει να χαρακτηρίζεται από ταλαιπωρία. Όπως σημειώνεται, «μετρώντας κανείς τα καθίσματα που υπάρχουν στον εσωτερικό χώρο του πρώτου χώρου είναι 30 και άλλα 10 απέξω», ενώ τα αεροσκάφη εξυπηρετούν 72 έως 76 επιβάτες ανά πτήση.

Σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν ταυτόχρονες πτήσεις, «έχουμε 108 άτομα όρθιους», επισημαίνεται χαρακτηριστικά, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά την άνεση, ειδικά για άτομα τρίτης ηλικίας, μητέρες με παιδιά και επιβάτες με κινητικά προβλήματα.

Αναγκαίες παρεμβάσεις και προβληματισμοί

Η κατάσταση περιπλέκεται περαιτέρω όταν υπάρξουν καθυστερήσεις στις πτήσεις. «Η ταλαιπωρία της αναμονής μεγαλώνει», υπογραμμίζει ο Σύλλογος, αναδεικνύοντας παράλληλα και περιβαλλοντικά ζητήματα, όπως η έντονη δυσοσμία από τη γειτνίαση με τον βιολογικό καθαρισμό.

Η κατάσταση στον εξωτερικό χώρο είναι απογοητευτική, καθώς «αλγεινή εντύπωση προκαλεί η εμφάνιση κάποιων σκουριασμένων καθισμάτων», παρά το γεγονός ότι ο συνολικός προϋπολογισμός της ανακατασκευής του αεροδρομίου ανέρχεται στα 11,92 εκατομμύρια ευρώ.

Ο ορίζοντας του 2027 προβλέπεται κρίσιμος για τη Χίο, καθώς προβλέπεται η ολοκλήρωση των έργων στον διάδρομο, ανοίγοντας τον δρόμο για απευθείας πτήσεις από το εξωτερικό με αεροσκάφη 180 θέσεων. Ωστόσο, η πρόβλεψη παραμένει ανησυχητική: «μόλις 40 καθίσματα υπάρχουν πριν περάσουν τον έλεγχο».

Επιπλέον, τίθεται σύγκριση με άλλα περιφερειακά αεροδρόμια, όπως της Σάμου, το οποίο διαθέτει έκταση άνω των 9.600 τ.μ., ενώ το υφιστάμενο κτίριο της Χίου δεν ξεπερνά τα 1.673 τ.μ. Ο Σύλλογος τονίζει την αναγκαιότητα ολοκλήρωσης των απαλλοτριώσεων ώστε να επεκταθούν οι κτιριακές υποδομές.

Παρόμοια εικόνα και στο λιμάνι

Ανάλογες συνθήκες καταγράφονται και στο λιμάνι της Χίου, με τους ταξιδιώτες να αναμένουν τα πλοία προς Πειραιά σε περιοχές χωρίς επαρκή καθίσματα. Η ύπαρξη καφετεριών και εστιατορίων λειτουργεί εν μέρει ως λύση, όμως στον χώρο του τελωνείου, όπου φθάνουν κατά δεκάδες οι Τούρκοι επισκέπτες, η εικόνα είναι απογοητευτική. «Υπάρχουν μόνιμα σε μία γωνία πολλά σκουριασμένα καθίσματα», καταγγέλλει ο Σύλλογος, εκτιμώντας ότι η ανακατασκευή των δύο υφιστάμενων κτιρίων θα ολοκληρωθεί σε περίπου 2,5 χρόνια.

Ανταγωνισμός και τιμολογιακή αδικία

Την ίδια ώρα, η Ryanair προσφέρει εισιτήρια σύνδεσης Αθήνας-Λήμνου από μόλις 15 ευρώ, γεγονός που προκαλεί εύλογη σύγκριση και δυσφορία στους Χιώτες ταξιδιώτες. «Οι τρέχουσες τιμές όταν ταξιδεύουμε αεροπορικώς από Χίο προς Αθήνα δεν συγκρίνονται», σημειώνεται με νόημα.

Ο Σύλλογος βλέπει τη διεύρυνση του διαδρόμου ως ευκαιρία για την προσέλκυση και άλλων αεροπορικών εταιρειών, όπως συμβαίνει ήδη σε Λήμνο, Κέρκυρα, Σαντορίνη και Χανιά, επισημαίνοντας πως αυτό θα επιφέρει φυσιολογικά μεγαλύτερο ανταγωνισμό στις τιμές, προς όφελος του καταναλωτή.

Ο Σύλλογος καταλήγει με μία ξεκάθαρη έκκληση: «Όλα τα παραπάνω είναι συνοπτικές διαπιστώσεις για να κατανοήσει ο κάθε Χιώτης φορολογούμενος... ότι απαιτούνται δραστικές διορθώσεις». Ο Σύλλογος καλεί τους αρμόδιους φορείς να αναλάβουν δράση, ώστε η Χίος να διαθέτει πύλες εισόδου αντάξιες του ρόλου της στον ελληνικό τουριστικό χάρτη.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ