Στη φάση της ενεργής καταγραφής κυκλοφοριακών δεδομένων βρίσκεται ο Δήμος Χίου, στο πλαίσιο της επικαιροποίησης της κυκλοφοριακής μελέτης Ευσταθιάδη, η οποία θα αποτελέσει το βασικό εργαλείο για τον συνολικό ανασχεδιασμό της κυκλοφορίας στην πόλη. Τη σχετική ενημέρωση παρείχε σήμερα ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Δημήτρης Πατελίδας, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για ένα στάδιο ιδιαίτερης σημασίας, το οποίο θα διαμορφώσει τα θεμέλια για τις μελλοντικές κυκλοφοριακές παρεμβάσεις.
«Η δημοτική αρχή προχώρησε στην υπογραφή της σύμβασης για την επικαιροποίηση της μελέτης Ευσταθιάδη, και αυτήν τη στιγμή εκτελούνται στοχευμένες μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου, υπό την επίβλεψη του μελετητή», δήλωσε ο κ. Πατελίδας. Όπως εξήγησε, η επιλογή της παρούσας χρονικής περιόδου –μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού– δεν είναι τυχαία, καθώς αποτελεί την περίοδο με τη μεγαλύτερη κυκλοφοριακή επιβάρυνση, επιτρέποντας την αποτύπωση των ακραίων συνθηκών κυκλοφορίας στο αστικό δίκτυο της Χίου.
Οι μετρήσεις πραγματοποιούνται από εξειδικευμένο συνεργείο και αφορούν τόσο τους βασικούς κυκλοφοριακούς άξονες εντός του ιστορικού κέντρου, όσο και τις περιφερειακές οδούς που συνδέονται με αυτό.
«Με τα δεδομένα που συλλέγονται θα καταγραφεί, με απόλυτη ακρίβεια, ο όγκος και η κατανομή της κυκλοφορίας. Είναι ο μοναδικός τρόπος να γνωρίζουμε επακριβώς πού εντοπίζονται τα σημεία συμφόρησης και ποιο είναι το πραγματικό φορτίο που καλούνται να εξυπηρετήσουν οι υποδομές της πόλης», τόνισε.
Η καταγραφή των κυκλοφοριακών δεδομένων αναμένεται να διαρκέσει δέκα ημέρες, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει καθοριστεί από τον υπεύθυνο μελετητή. Αμέσως μετά, θα ακολουθήσει η φάση της επεξεργασίας των αποτελεσμάτων, η οποία θα οδηγήσει στην τελική πρόταση επικαιροποίησης της κυκλοφοριακής μελέτης.
«Ο μελετητής θα επεξεργαστεί τα δεδομένα, ενσωματώνοντας σε αυτά και τις προβλέψεις που σχετίζονται με το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), καθώς και με τον σχεδιασμό του ΒΑΑ», ανέφερε ο Αντιδήμαρχος, επισημαίνοντας ότι η μελέτη θα συμπεριλαμβάνει ρυθμίσεις που αφορούν τη στάθμευση, τα πεζοδρόμια, τους άξονες ήπιας κυκλοφορίας και τις συνδέσεις με δίκτυα ποδηλατοδρόμων.
Στόχος είναι η δημιουργία ενός ολιστικού πλαισίου αστικού σχεδιασμού, το οποίο θα ενοποιεί τα επιμέρους έργα και παρεμβάσεις, εξασφαλίζοντας λειτουργικότητα, προσβασιμότητα και ασφάλεια για όλους τους χρήστες της πόλης.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Δήμου Χίου, τα πρώτα συμπεράσματα της επικαιροποίησης της μελέτης αναμένονται εντός Οκτωβρίου ή Νοεμβρίου, οπότε και θα πραγματοποιηθεί η επίσημη παρουσίασή τους στο Δημοτικό Συμβούλιο, παρουσία του μελετητή και της δημοτικής αρχής.
«Η νέα μελέτη δεν θα αποτελεί απλώς ένα θεωρητικό εργαλείο, αλλά θα συνδεθεί άμεσα με τον επιχειρησιακό σχεδιασμό του Δήμου, ώστε να αποτελέσει οδηγό για στοχευμένα έργα και παρεμβάσεις, τόσο σε επίπεδο υποδομών, όσο και σε επίπεδο πολιτικών βιώσιμης κινητικότητας», υπογράμμισε ο κ. Πατελίδας, αποδίδοντας ιδιαίτερη σημασία στη συνέργεια των τεχνικών μελετών με τα ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία.
Η επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης της Χίου εκτιμάται ότι θα διαμορφώσει ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας για τον δημόσιο χώρο, περιορίζοντας τη χρήση του Ι.Χ., διευκολύνοντας την κυκλοφορία των ευάλωτων χρηστών και ενισχύοντας τη συνολική βιωσιμότητα της πόλης.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο.