Αναλυτική ενημέρωση για τις αιτίες καθυστέρησης στην ολοκλήρωση του έργου του Δημοτικού Κήπου Χίου πραγματοποίησε ο εργολάβος του έργου, Σωτήρης Στρογγυλός, εκπροσωπώντας την κοινοπραξία που έχει αναλάβει την εκτέλεσή του. Ο ίδιος παρέθεσε μία σειρά τεχνικών και θεσμικών εμποδίων που καθυστέρησαν την πρόοδο του έργου, ενώ απάντησε και στις αναφορές της Υπηρεσίας Πρασίνου για παρατυπίες και παρεκκλίσεις από τις συμβατικές προδιαγραφές.
Ο βασικός λόγος για την αρχική καθυστέρηση, σύμφωνα με τον εργολάβο, ήταν η αδυναμία του Δήμου να απομακρύνει εγκαίρως τα δημοτικά καταστήματα που βρίσκονταν περιμετρικά του Κήπου, παρότι αυτό αποτελεί υποχρέωσή του με βάση τη νομοθεσία. «Η σύμβαση προβλέπει ρητά ότι ο ανάδοχος πρέπει να παραλάβει τον χώρο ελεύθερο από κάθε βάρος και δέσμευση», επεσήμανε ο κ. Στρογγυλός, τονίζοντας ότι οι καθυστερήσεις υπερέβησαν τη συμβατική προθεσμία ολοκλήρωσης.
Ο ανάδοχος ανέφερε πως η γεωτεχνική μελέτη που του παραδόθηκε από την Υπηρεσία δεν είχε το επίπεδο ωριμότητας που απαιτείται για εφαρμογή. Αυτό τον ανάγκασε –χωρίς να αποτελεί συμβατική του υποχρέωση– να προβεί σε δαπανηρές τροποποιήσεις και επικαιροποιήσεις με ίδια μέσα. «Σε κάθε βήμα, η εργασία έμπαινε σε αμφισβήτηση, αφού η μελέτη δεν ήταν εφαρμόσιμη», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Η ανάγκη προστασίας των υφιστάμενων δικτύων οδήγησε σε πλήρη επανασχεδιασμό του πρωτεύοντος δικτύου των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, συνολικού μήκους 7 χιλιομέτρων. Με τον τρόπο αυτό, όπως εξήγησε, μειώθηκε ο αριθμός των εκσκαφών από πέντε σε τρία, «με σκοπό τη μικρότερη όχληση και καλύτερη προστασία της υφιστάμενης κατάστασης».
Ένα επιπλέον εμπόδιο αποτέλεσαν τα αρχαιολογικά ευρήματα που εντοπίστηκαν κατά τη διάρκεια των εκσκαφών. Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Χίου απαίτησε την ολοκλήρωση όλων των εκσκαφών πριν τη γνωμοδότησή της, καθυστερώντας περαιτέρω τις εργασίες. Παράλληλα, υποδομές της ΔΕΗ εντός του Κήπου, για τις οποίες είχε ήδη ενημερωθεί η υπηρεσία από το 2021, δεν είχαν απομακρυνθεί, παρά το γεγονός ότι εμποδίζουν κρίσιμες φάσεις του έργου.
Σε μια προσπάθεια επίσπευσης του έργου, ελήφθη απόφαση από κοινού με την Τεχνική Υπηρεσία να εκτελούνται εργασίες όπου ήταν δυνατή η πρόσβαση, ακόμη και αν αυτό σήμαινε αποσπασματική υλοποίηση. Το αποτέλεσμα, όπως ανέφερε ο εργολάβος, ήταν πρόσθετες καθυστερήσεις λόγω ασυνέχειας στις φάσεις υλοποίησης.
Σήμερα, σύμφωνα με τον κ. Στρογγυλό, το έργο βρίσκεται σε ποσοστό ολοκλήρωσης περίπου 80%. Οι περισσότερες παραγγελίες για τον αστικό εξοπλισμό έχουν ήδη δρομολογηθεί και ο εργολάβος εκτιμά ότι εντός των δύο πρώτων μηνών του 2026 θα έχουν ολοκληρωθεί οι βαριές κατασκευαστικές εργασίες. Στη συνέχεια θα απομένουν οι επιστρώσεις, οι τελικές ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες και η τοποθέτηση του εξοπλισμού.
Αναφορικά με τις παρατάσεις που έχουν χορηγηθεί, ο εργολάβος διευκρίνισε ότι έχουν δοθεί με τη σύμφωνη γνώμη της Υπηρεσίας. «Αν εφαρμόζαμε πλήρως τα νόμιμα δικαιώματά μας, θα μπορούσαμε είτε να αποχωρήσουμε από τη σύμβαση είτε να ζητήσουμε παράταση μέχρι και το καλοκαίρι του 2026», τόνισε, προσθέτοντας ότι η κοινοπραξία επέλεξε να συνεργαστεί και όχι να αντιδικήσει.
Όσον αφορά στο έγγραφο της Υπηρεσίας Πρασίνου, το οποίο κάνει λόγο για παρατυπίες και παρεκκλίσεις από τις προδιαγραφές, ο κ. Στρογγυλός ξεκαθάρισε ότι όλες οι ενέργειες έγιναν κατόπιν συνεννόησης με την αρμόδια Τεχνική Υπηρεσία. «Οποιαδήποτε τροποποίηση έγινε για να διασφαλιστεί η λειτουργικότητα και η αρτιότητα του έργου», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο.